Returnarea produselor

Înainte de a returna produse, vă rugăm să citiți și să urmați instrucțiunile de mai jos. Puteți, de asemenea, să contactați serviciul clienți, unde unul dintre operatorii noștri vă va sta la dispoziție. 

 
Renunțarea la cumpărare
 
Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile de la denunțarea returului. Se recomandă utilizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor.
MEDISAL S.R.L. va înapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma înapoiată cât și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport dacă livrarea s-a făcut prin alte metode decât cea standard oferită de MEDISAL S.R.L..
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite s-o facă într-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producătorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în formă și condițiile în care a fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunțare la contract.
 
Procedura de returnare
 
Exercitarea dreptului de retur
Consumatorul informează MEDISAL S.R.L. cu privire la decizia de returnare a produsului/produselor: model formular emis de MEDISAL S.R.L. sau o declarație neechivocă făcută pe un mediu durabil (hârtie, mail sau fax). Consumatorul are la dispoziție 14 zile de la primirea produselor pentru a anunța returnarea produsului/produselor.
Obligațiile care revin IDEEA POP-UP S.R.L.
Rambursarea integrală a sumelor primite ca plată, inclusiv costurile livrării (exceptând situația în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleași modalități de plată rezonabil aplicabile (în cazul plății numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer în cont bancar transmis neechivoc de consumator). Îndeplinirea obligației de rambursare se face face în termen de 30 zile de la recepționarea produselor.
Obligațiile care revin consumatorului
Produsele sunt înmânate MEDISAL S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârziere nejustificată și în decurs de maxim 14 zile de la anunțarea deciziei de retur. Consumatorul suportă costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
 
Produse excluse, fără drept de returnare
 
Următoarele categorii de produse nu se pot returna decât dacă sunt sigilate/cutia nedeschisă/cutia nu prezintă urme în interior că a fost deschisă:
a. Licențe software;
b. Consumabile medicale;
c. Produse care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă (produse de îngrijire/igienă personală, căști);
d. Servicii;
Aceste limitări se aplică conform OUG 34/2014 art. 16.
 
Retur de produse
 
Puteți solicita returul de produse în următoarele cazuri:
  • Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site. Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
  • Produs nefuncțional în primele 48 ore (2 zile lucrătoare) de la recepție. În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
  • Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrării produselor către transportator.
  • Produse livrate greșit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.
Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul renunțării la cumpărare) cad în sarcina societății noastre.
Solicitările de retur se notifică pe site-ul nostru către Departamentul Suport Clienți în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Returnarea produselor se poate face de luni până vineri, utilizând expedierea prin curier.
Mențiune
În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și însoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.
 
Adresa de returnare: Str. Gheorghe Doja, nr. 234, cod 540236, Targu Mures, jud. Mures, Romania