Politica de Returnare

Unul sau mai multe produse pot fi returnate de catre client in urmatoarele cazuri:

1. Renuntarea la cumparare:

Produsele achizitionate la distanta (prin intermediul Magazinului Online www.newmed.ro) se pot returna conform O.U.G. 34/2014.

Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Clientul are dreptul sa notifice in scris Comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau produselor.

Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient sa trimiteti comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.

Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand Formularul de Returnare pus la dispozitia clientului in contul personal creeat in cadrul magazinului online sau accesand direct link-ul urmator: https://newmed.ro/module/returnmanager/manager (valabil pentru persoanele care au sau nu cont creeat in cadrul magazinului online).

Incheierea contractului are loc in momentul emiterii Facturii Fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire al acesteia.

NEWMED (MEDISAL S.R.L.) poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.

Consumatorii care solicita returnarea produselor in cazul contractelor incheiate la Punctul de Lucru situat in loc. Targu Mures, Str. Gheorghe Doja, nr. 234, cod postal: 540236, jud. Mures, nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozitilor O.U.G. 34 din 2014.

Daca va retrageti, vom rambursa suma, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care intram in posesia produselor returnate, numai dupa ce se face verificarea calitativa si cantitativa a acestora. Vom efectua aceasta rambursare prin transfer bancar (cumparatorul trebuie sa precizeze un cont IBAN in RON, compus din 24 de caractere), in orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.

In cazul in care ati receptionat produsele comandate, expediati produsele fara intarzieri nejustificate la urmatoarea adresa: MEDISAL S.R.L., Str. Gheorghe Doja, nr. 234, cod postal: 540236, loc. Targu Mures, jud. Mures, in orice caz, in decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ati comunicat retragerea.

Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi inainte de expirarea perioadei de 14 zile.

Produsul trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original nealterat, cu toate accesoriile originale, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Returnarea produsului se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului.

Este obligatorie utilizarea aceluiasi serviciu de transport (Curierat Rapid) folosit pentru expedierea produselor de catre Comerciant.

Produse excluse, fara drept de returnare conform OUG 34/2014 art. 16:

a. Licente software;

b. Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

c. Consumabile (acumulatori,baterii, becuri, cabluri, etc);

d. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena;

e. Produse de ingrijire personala sau anumite dispozitive medicale utilizate;

f. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;

g. Servicii prestate catre consumator;

h. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software livrate printr-un link de download si cheie de activare).

i. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si al efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.

Produse si categorii de produse care pot fi supuse unor costuri suplimentare in vederea aducerii la conformitate/stare initiala:

a. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice

b. Dispozitive medicale folosite in interventii chirurgicale, tratament personal sau cu risc de contaminare incrucisata

c. Produse fara ambalaj original sau cu accesorii ce prezinta semne de utilizare

Mentiune:

Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor, poate genera costuri de aducere la conformitate/stare initiala de pana la 100% din valoarea produsului sau chiar refuzarea returnarii.

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original al acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate. Taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.

2. Retur de produse:

Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:

a. Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site.

Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).

b. Produs nefunctional in primele 48 ore de la receptie.

In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise in termen de 48 de ore de la primirea produsului

c. Produs in colet deteriorat.

Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor.

Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat, in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii.

Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului.

Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.

In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.

d. Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.

Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina MEDISAL S.R.L.

Solicitarile de retur se notifica pe site-ul nostru prin intermediul Formularului de Retur, pus la dispozitia clientilor in sectiunea “Contul Meu” afista in partea de jos a site-ului, in termen de 48 de ore de la primirea produsului.

3. Returnare pentru Garantie

Daca aveti certitudinea ca produsul necesita acordarea garantiei, il puteti expedia prin Curierat Rapid la adresa MEDISAL S.R.L., Str. Gheorghe Doja, nr. 234, cod postal: 540236, loc. Targu Mures, jud. Mures, insotit de Certificatul de Garantie in original si o copie a Facturii Fiscale, oferind in scris o descriere a defectului prin intermediul.

Expedierea produsului aflat in Garantie catre MEDISAL S.R.L. se va face pe cheltuiala clientului, iar returnarea produsului reparat catre client se va face pe cheltuiala MEDISAL S.R.L..

Pentru evitarea eventualelor probleme privind despagubirea coletelor deteriorate pe transport, va recomandam asigurarea coletelor la valorea produsului expediat din Factura de achizitie.

Puteti solicita sprijin pentru a identifica daca produsul necesita acordarea garantiei sau suport pentru expediere contactand-ne in prealabil la adresa de E-mail: office@newmed.ro

In cazul in care solicitarea de acordare a garantiei este nejustificata (produs functional, produsele care nu respecta termenii si conditiile de acordare a garantiei), solicitantul va achita taxele de transport tur-retur pentru produse si eventuale costuri de diagnosticare (stabilite de unitatea de service).

Garantia pentru produsele aflate in garantie se solutioneaza prin repararea, inlocuirea sau stornarea produsului defect. Solutionarea garantiei se face in maxim 15 zile calendaristice.

Conditiile de garantie sunt in conformitate cu O.G. 21, Legea 449/2003 si O.G. 174/2008.

La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect cu elementele de identificare intacte (numar serial), impreuna cu accesoriile aferente, copie la Factura Fiscala si Certificatul de Garantie in original. In cazul in care produsele ajung neinsotite de aceste documente, produsele pot fi returnate solicitantului/expeditorului fara a i se solutiona garantia.

Nu fac obiectul garantiei produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice, software parolat etc.), setari si instalari incorecte, surse defecte, prize fara impamantare, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, interventia mecanica sau plastica asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul functionarii echipamentelor, virusari, precum si produsele la a caror instalare s-au folosit incorect programele de instalare sau au fost utilizate alte programe decat cele originale. Instalarea sau punerea in functiune a produselor de catre persoane neautorizate duc la pierderea garantiei. Programele si informatiile salvate pe medii de stocare pot fi sterse in timpul operatiunilor de service. Recomandam realizarea de back-up periodic.

Conform H.G. 448/2005 privind deseurile de echipamente electrice si electronice (DEEE), consumatorii au obligatia sa nu elimine DEEE ca deseuri municipale nesortate si sa colecteze selectiv aceste DEEE. Simbolul care indica faptul ca echipamentele electrice si electronice fac obiectul unei colectari separate reprezinta o pubela cu roti barata cu doua linii in forma de X.

Departamentul de suport tehnic MEDISAL S.R.L. poate fi contactat prin formularul de Returnare pus la dispozitie in contul personal al clientului sau accesand direct urmatorul link: https://newmed.ro/module/returnmanager/manager . Ne puteti contacta si in scris la adresa de E-mail: office@newmed.ro

Termenul de garantie decurge din momentul livrarii produselor, conform datei mentionate in Factura Fiscala.

Garantia tehnica comerciala a produselor comercializate de MEDISAL S.R.L. difera in functie de produs si este intre: 6 luni si 60 de luni, iar garantia de conformitate este de 24 luni cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 24 luni.

Operatiunile de service efectuate in perioada de garantie vor fi mentionate pe documente separate. Aceste documente devin partea integranta din Certificatul de Garantie. Perioada de garantie se prelungeste cu intervalul in care produsele s-au aflat in service.

Produsele iesite din perioada de garantie sau cele care nu se incadreaza in termenii si conditiile generale de acordare a garantiei nu intra sub incidenta termenului legal de 15 zile de solutionare, termenul fiind de minim 30 zile si maxim 120 zile de la data receptionarii in service.

Produsele care nu pot fi reparate sau inlocuite cu alte produse cu performante similare vor fi stornate. Contul bancar al clientului va fi creditat (incarcat) cu valoarea Facturii de storno.